Про наукову роботу з психології «Особливості формування атракції до однолітків у підлітковому віці» учениці 9 класу Меткої Анастасії.

Керівник: практичний психолог Хода МЛ.

Основним завданням дослідження було вивчення особливостей формування атракції у підлітків, диференціації стосунків за певними критеріями і сприяння розвитку симпатій, ціннісних та статевих орієнтацій і світогляду .

Протягом дослідницької роботи Метка А. провела емпіричні дослідження , де застосувала ряд методик по вивченню потреби учнів в афіліації, виявленню рівня товариськості, вивченню потреб у спілкуванні з протилежною статтю, з’ясуванню мотивація підлітків у виборі друга.

В дослідженні взяли участь 26 учнів 9-11 класу Цукрозаводського НВК Олександрійської районної ради.

Отже, дослідження рівня потреби у спілкуванні(афіліації) показало, що потреба у спілкуванні достатньо виражена і враховуючи особливості сучасних підлітків, необхідно допомагати їм правильно будувати позитивні стосунки з однолітками. Щодо товариськості учнів 9-11 класу, то 62% опитаних мають високий рівень товариськості, 38% середній рівень.

Анкетування учнів з метою з’ясування рис, на які звертають підлітки увагу, щоб обрати друга показало, що треба бути добрим, надійним, дружелюбним, щирим, веселим, чесним, щедрим, чемним, гарним, розумним, ввічливим, надійним, адекватним, уважним, охайним, з почуттям гумору, говірким, товариським, вміти допомогти, бути душею компанії, вміти розсмішити, захистити , підтримати у складних ситуаціях, мати схожі смаки, не бути злим, відповідати за свої слова, бути всебічно розвиненим , бути патріотом України, мудрим, з почуттям гумору, люб’язним.

Дослідження особливостей виникнення симпатії показало, що щоб викликати симпатію у підлітка, треба вести здоровий спосіб життя, мати гарну зовнішність, проявляти свою мудрість , не мати шкідливих звичок, бути надійним, розумним, добрим, уважним, веселим, ввічливим, сексуальним, красивим, дружнім, відвертим, охайним, чуйним, вірним, балакучим, симпатичним, сміливим, працелюбним, вміти готувати, уважним, мати хоббі, всебічно розвиненим, нежорстоким, спортивним, бути сильним духовно і фізично, бути добрим душею, теплим серцем і світлою людиною, бути приємним у спілкуванні, мати гарну зовнішність, поводитись виховано, мати гарне почуття гумору.

Досліджуючи взаємостосунки з протилежною статтю, анкетування показало, що 90% дівчат не мають проблем у спілкуванні з хлопчиками. 10% ставляться до них з побоюванням, а часом і зовсім байдуже. Щодо думки хлопчиків, то 73% не мають проблем у спілкуванні з дівчатами. 27% ставляться до них з побоюванням, а часом і зовсім байдуже.

Отже, результати дослідження доводять, що саме в підлітковому віці провідною діяльністю є спілкування з однолітками, і проблеми, які виникають у навчальному процесі, найчастіше пов’язані з проблемами у стосунках з ровесниками. Весь свій вільний час вони бажають проводити у колі друзів однолітків. Хлопці та дівчата прагнуть знайти собі друга, який би завжди підтримував і зберігав їхні таємниці. Тобто їхнє бажання тісно взаємодіяти з однолітками виявляється у вигляді симпатії, дружби та кохання, які є основними рівнями атракції. У цьому віці підлітки вчаться встановлювати та підтримувати близькі особистісні стосунки з однолітками. Кожен з них прагне мати близького, вірного друга. Зазвичай він шукає у другові схожості, розуміння, він бажає отримати підтримку, бути рівним, мати близький емоційний настрій. Друг може допомогти не тільки краще зрозуміти себе, подолати невпевненість у собі, безкінечні сумніви у власній цінності, а й відчути себе особистістю. Якщо ж друг, зайнятий своїми підлітковими проблемами, виявить неувагу чи якось інакше відреагує на ситуацію, значущу для обох, цілком імовірним може стати розрив стосунків. І тоді підліток, відчуваючи себе самотнім, шукатиме іншого, більшого розуміння, коли його любитимуть і цінуватимуть.

Сучасні реалії з кожним днем усе відчутніше порушують сформований механізм відносин людини з навколишнім світом. Зростання інтенсивності життя, скорочення часу на спілкування, підміна його комп’ютерним діалогом, сімейні труднощі призводять до адаптації або дезадаптації особистості. Особливо страждають підлітки, яким складно забезпечувати й підтримувати своє благополуччя та задоволеність соціальними потребами. Тому важливою є робота з розвитку в підлітків вміння спілкуватися з оточуючими, співпереживати, проживати разом з ними певний відрізок їх життя, соціальну компетентність, прагнення бути разом з людьми (афіліація). Враховуючи це Анастасія підібрала систему ситуаційно-рольових ігор, психотехнік і вправ, спрямованих на формування та розвиток психологічних резервів та потенцій особистості та провела їх на годинах психолога./Files/images/20150129_132917 - копия.jpg
/Files/images/20150129_130637.jpg

/Files/images/DSC06320.JPG

По завершенню роботи учениця 9 класу провела захист наукової роботи за презентацією, ознайомила учнів старших класів з результатами досліджень та надала рекомендації ./Files/images/DSC06298.JPG

/Files/images/DSC06311.JPG


Зазначена наукова робота дала можливість використовувати результати дослідження при корекційно-розвивальній, просвітницькій та профілактичній роботі з підлітками практичного психолога в навчальному закладі.

Кiлькiсть переглядiв: 263

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.